Sortides

BATEIG DE VELA JUNY 2013

Avui hem gaudit de la darrera sortida d'aquest curs. Quina pena, eh?

Ha estat genial! La veritat és que podria haver fet millor temps, però per altra banda també hem de pensar que, amb aquest temps, hem pogut tenir més vent, i navegar amb més força ;)

En nom dels dos grups, volem agrair a totes les famílies que han col·laborat per a què aquest bateig hagi estat un èxit. Gràcies a tots perquè ha estat un acomiadament molt emocionant i serà un bon record per a tots.

Aquí us deixam qualque imatge del que ha estat el dia, esperem que us agradin!

BATEIG DE VELA 2013

BICICLETADA A CAPOCORB
Dimecres 27, per acabar bé el trimestre sortírem tots els cursos de 3r cicle a fer una passejada en bicicleta fins a Capocorb. Com sabeu, aquesta sortida també va tenir un caire solidari i ben profitós...
VISITA A CALA DEIÀ
Dimecres 20 de març a la fi poguérem anar fins a Deià per visitar la tafona del refugi de Can Boi i fer una bona passejada a través de la Serra de Tramuntana, admirant el paisatge muntanyenc... Encara que ens va ploure una mica ens ho  vàrem passar molt bé i vàrem aprendre un caramull de coses sobre la vida tradicional mallorquina.
Fotos Deià

SORTIDA A LLUCMAJOR

El dijous 14 vàrem fer la sortida al poble de Llucmajor per completar la nostra formació viària en bicicleta... Per això anàrem al parc i férem el circuit que està preparat per a tal efecte.
A més, també anàrem al Claustre de San  Bonaventura i allà ens explicaren l'exposició sobre la Mediterrània que l'ajuntament ens va oferir.
Llegiu els nostres comentaris per saber quines varen ser les nostre impressions...

FotoFotos sortida

COMENÇAM LES SORTIDES DEL CURS 2012-2013

Divendres, 16 de novembre férem la nostra primera visita relacionada amb la Mediterrània: anàrem al Museu d'Art Contemporani Espanyol Juan March per aprendre a interpretar un quadre i alhora observar que les coses depenen molt de com ho veu la persona que ho mira... Després vàrem poder fer la nostra pròpia interpretació a partir de tot allò que ens havien explicat!
A més, també aprofitàrem per visitar una exposició al Caixafòrum sobre prevenció de dependències, ja que ho hem lligat amb el tema de vida saludable que treballam a Medi.
En definitiva, un dia ben profitós!!
"Al  mes de  novembre vàrem fer una excursió al Caixafòrum ii a la fundació Joan March. Al primer lloc que vàrem anar va ser a La Caixa, i vàrem veure una exposició sobre les drogues; el
que ens va cridar l’atenció era que hi havia  pantalles tàctils que podíem tocar. Després vàrem anar al museu Fundació Joan March i allà  vàrem veure paisatges sobre la mediterrània. Després de  veure tots els quadres pintàrem uns murals  sobre els paisatges que havíem  vist."

Jaume Vico i Ainhoa Vallés

ANAM DE COLÒNIES

La darrera i millor sortida ha estat sens dubte les colònies a Alcúdia!! Allà ens hem pogut conèixer des d'un altre aspecte, i tant els alumnes com els mestres  ens hem trobat a un ambient que ens ha permès riure, fer broma, compartir bons moments, etc...
Aquí vos deixam les millors imatges!

Avui ha estat un dia molt especial perquè hem començat les colònies! Al matí ens hem dividit en dos grups i hem fet escalada al rocòdrom i orientació amb plànols dins el bosc de La Victòria: mentre un grup feia una cosa, l'altra feia l'activitat que quedava. Després hem dinat i hem pujat a les habitacions per canviar-nos perquè ens vam dividir en 5èA i 5èB per fer un grup de piragüisme i platja i els altres a fer tir amb arc, i vàrem fer en una hora i mitja cada activitat. Va ser també molt divertit!! Quan vàrem acabar ens van deixar temps lliure fins a les 20:00 perquè a les 20:30 havíem de sopar, vam acabar a les 21:00 perquè algunes persones volien veure el partit de la selecció espanyola -vs- Irlanda, que per cert vam guanyar 4-0 ¡¡QUÈ BÉ!! i els altres tenien temps lliure fins a les 22:00 perquè havíem de fer "El Joc Dels Indis" que és una gimkana i la vam acabar a les 23:45, també ens van donar temps després de la gimkana fins a les 24:30 per estar a les habitacions.
Nacho Ramírez
El divendres 15, va ser el darrer dia de les colònies, van ser més divertides que tots els altres anys. Ens vàrem despertar a les 8 menys quart, berenàrem i començàrem a preparar-nos per a anar a la platja. L'aigua estava congelada però érem dedins aguantant: la Platja era de roca i no hi havia arena. HAN ESTAT UNES COLÒNIES MOLT DIVERTIDES!!.
Jordi Cloqell

VISITA A S'ALBUFERA D'ALCÚDIA
Dimarts, 15 de maig anàrem a S'Albufera d'Alcúdia i poguérem gaudir d'un paisatge ben diferent al qui nosaltres habitualment veim... Per a molts del grup va ser la primera vegada que visitaven aquest incomparable paratge de la nostra illa!
Llegint el diari d'aula, podreu comprovar tot el que vérem... inclosa una serp d'aigua!

PASSEJADA PER SA COMUNA DE VALLDEMOSSA
Divendres, 4 de maig iniciàrem el nostre recorregut per Sa Comuna  a  partir de la plaça del poble, on la monitora ens va explicar tot el que havíem de saber sobre els edificis singulars que allà es trobaven... Si llegiu el diari d'aula d'aquest dia podreu saber amb tot detall el que ens varen ensenyar i alguna altra anècdota ben graciosa també!!

PROJECTE ARCE: VISITA DEL CEIP FEDERICO GARCÍA LORCA
 Amb aquest recull de fotos etndrem un bon record de la visita dels nostres companys de Valladolid!

BICICLETADA A CAPOCORB
VISITA AL PARLAMENT DE LES ILLES BALEARS

Dijous, 22 de març hem acudit a fer la nostra classe de Ciutadania al Parlament de les Illes Balears: tot el que ens ha contat en Jaume ha estat molt interessant i hem pogut confirmar bastantes coses que havíem explicat a classe.
A més també hem visitat l'exposició al Caixafòrum "Haití: 34 segons després", on hem pogut veure moltes fotografies de com va quedar aquest país després del terratrèmol de fa dos anys!

DEIXAU ELS VOSTRES COMENTARIS SOBRE LA VISITA!!

VISITA A LA FINCA DE CAN GARRASECA

El passat divendres dia 9 de març anàrem en BICICLETA fins a la possessió de Can Garraseca, al camí de Sa Torre, on poguérem aprendre moltes coses!
Quan arribàrem a classe, vàrem fer un recull entre tots i aquí el vos presentam:

** Barraca de roter: Construcció de pedra seca, branques i terra al sòtil que servia de vivenda per al roter i la seva família quan aquest llogava les terres a un altre. Si anaven acompanyats d'animals també vivien dins la barraca.

** Forn de calç: pou recobert de pedres i tapat que té forma d'iglú. A dins s'hi cremaven pedres que després es convertien en calç. Aquesta tenia distints usos: fer desaparèixer els animals morts, pintar les cases, evitar les infeccions provocades pels excrements, etc...

** Basses de Llucmajor: erosions del terreny que es formen per l'aigua de pluja i que estan protegides per contenir ecosistemes al seu voltant. Aquests "bassiots" sembla que només tenguin habitants durant l'hivern però en realitat, durant l'estiu els animals i plantes semblen com dormits per tornar reviure amb les primeres pluges.

** Cocons: construcció de pedra seca coberta que deixa filtrar l'aigua de pluja. Aquestes tenen una porta per deixar passar els animals i les persones en cas de què enmig de la garriga necessitin anar a cercar aigua.

Aquí teniu les fotos d'aquesta sortida tan xula!
Sortida Can Garraseca

VISITA AL CAMP D'APRENENTATGE DE SON FERRIOL

Avui divendres, 4 de novembre, hem visitat el camp d'aprenentatge de Son Ferriol per fer unes activitats relacionades amb l'interessant món de les abelles.
La veritat és que hem pogut aprendre moltes coses que desconeixíem no només d'aquests insectes tan curiosos sinó també de la reproducció de les plantes i la pol.linització.
Moltes gràcies des d'aquí a en Pau i en Toni, que ens han fet entendre aquests fenòmens d'una manera ben activa!!
Deixau algun comentari sobre alguna de les coses que heu après avui. No val repetir-ne cap!
Pensau que dilluns heu de portar els apunts que heu pres a la sortida.
A continuació teniu el relat de na Irene sobre la sortida:

Avui hem anat al Camp d'Aprenentatge de Son Ferriol. No hem pogut veure les abelles perquè plovia,
però ens han contat moltes coses d'elles i també hem pogut veure una congelada i grans de pol.len pel microscopi.
I què hem après? Per exemple, sabeu lo que és la pol.linització? És el fet de dur el gra de pol.len des de l'anterna fins a l'estigma
d'una mateixa flor o de flors distintes, tant si pertanyen o no a una mateixa planta. O l'anatomia de l'abella obrera, que és el cap,tórax i abdomen
i també que les abelles tenen 5 ulls. Esperam que l'any que ve que farem la mateixa excursió, poguem veure les abelles.
Així que lo que hem fet, primer anar a l'hivernacle on en Pau ens ha explicat moltes coses, després hem berenat, hem jugat i hem anat a
sa sala on en Toni ens ha explicat informació i hem mirat pel microscopi i finalment hem tornat a l'escola en s'autobús.

Finca Agrícola Experimental de Sa Canova
Dimarts dia 18 vàrem anar de visita a la Finca Agrícola Experimental de Sa Canova i a més d'aprendre i recordar moltes coses sobre meteorologia ens ho vàrem passar bastant bé,  malgrat fes moltíssima calor!

De moment no tenc una altra manera de penjar les fotos, visitau aquest enllaç!
(Tal volta, la pàgina vos doni problemes... Aquests dies BLOGGER ens ha jugat alguna mala passada. Si és així, quan no trobi la pàgina de picassa, provau a entrar el vostre gmail... Si no, anau a través del missatge que teniu al correu. Així segur que les podeu visualitzar!)
19 d’octubre de 2011

Unknown ha dit...

Hola Jero soc n'Adrià me encantaria
anar a la escursio.

Lorena Fiol ha dit...

Hola Jero soc na Lorena Fiol.
El que he après son moltes coses
i el que no sabia i ara se es que
les abelles tenen 5 ulls.
una aferrada adeu.

Paula Bustamante Blanco ha dit...

Hola Jero!!! el que mes m'agradat de la segona excursió es el que varem fer amb la lupa.
Moltes gracies per posar-nos en cada excursió fotografies o un
video en el bloc.

Marga ha dit...

Hola Jero!!! el que mes m'ha sorprès de les abelles esque no veuen el color vermell,m'agradat molt aquesta excursio.Adeu!!!

Jordi ha dit...

Hola Jero, som en Jordi el que més m'ha agradat és els microscopis, perquè les coses petites es veien grosses i molt rares. Vaig veure un quadre de les abelles que me va agradar perquè tenia una part amb moltes abelles i una part amb mel.

paula ha dit...

hola!!!!Jero m'agradat molt aquesta sortida e apres que las abelles no veuen be els colors com nosaltres aixo ma sorprengut molt adeu!!!!

Paulina Garcia del Moral ha dit...

Ha estat molt interessant aquesta sortida hem apres molt que les abelles tenen 5 ulls 2 composts i 3 simples que els éssers que no tenen vida son inermes que les plantes tenen parts sexuals femenines i ames també masculines i el fiblo d'una abella fa 5 mm va ser molt divertida i ames molt educativa estic impacient per anar la pròxima vegada.

Sergio ha dit...

Hola Jero aquesta excursió m´agradat molt, em observat les abelles amb el telescopi, em plantat una plantai ens han explicat moltes coses com per exemple que les abelles qun van a agafar el nectar se lis pega el polen.Esper que el proxim any pogam veure les abelles, adeu!.

Hola Jero:
La sortida de aquest matí, ha estat molt interesant, estic segura de que jo i tots els companys de classe hem aprés moltes coses noves entre la que vull destacar:
Que a la biblioteca pública del parlament, per poder llegir un llibre s’ha de demanar a la bibliotecària, que es qui els guarda i a demés qui coneix com estan ordenats, entre ells s’hi poden trobar diaris de totes les illes.

Finca Can Garra Seca ha dit...

Bones Jerònia,

Som en Jaume Pericàs de la finca de Can Garraseca, he vist les fotos de la vostra visita, i, si és possible m'agradaria guardar-les per fer un portfolio de visites, hi ha inconvenient en que les pugui guardar ?, si no, podries compartir la carpeta de fotos amb el meu correu
garraseca@gmail.com

salutacions, i fantàstica la feina que fas fent servir les noves tecnologies

jaume pericàs

Jordi ha dit...

El que mes ma agradat d'aquesta sortida a estat colcar amb bicicleta amb els policies. Em apres coses noves com:

Anar amb cura pel carrer.

Aprendre les senyals.

Paulina Garcia del Moral ha dit...

Hola Jero:
A aquesta sortida he aprés que a Espanya només hi ha un 30 % de dones amb un càrrec polític important.
També he aprés que a Espanya amb el que més contaminam es amb els cotxes.
El que més m'ha agradat ha estat el circuit de bicis.

Hola Jero:
La escursió d'ahir hem va agradar molt. El que vaig aprendre:
A fer les senyals més bé i a que alguns paisos les persones seran mes joves que a uns altres.
Adeu.

Irene Muñoz ha dit...

Hola, Jero. Som na Irene i la excursió d'ahí va ser molt divertida.
Quan era al Claustre vaig aprendia qui va viure allà, per exemple que abans vivia la Guardia Cívil....i en el circuit de bicis vaig prendre les senyals de trànsit....

Adéu!!!!

Ainhoa ha dit...

Hola Jero,
la ultima excursió a estat molt be i he apres quan contaminam en espanya
i lo que mes m'ha agradad estat colca en bici.

Marga ha dit...

Hola Jero!!! A na aquesta excursió he apres a que el museu antes era un convent de monjes i que tambè amb el tema de les bicicletas he après moltes señals mès.
El que mes m'ha agradat ha estat fer el circuit amb ses bicicletas.

Francisco López Caballero ha dit...

Jero en aquesta excursió he apres que hi ha molts de països que malgasten els seus doblers en armes i ha mantenirme nomes amb la ma dreta amb la vici.
Quan varem anar ha la practica de vici nos varem posar una rampa i varem pasar per damunt i aixo es lo que mes m'ha agradat.

Jaume Vico ha dit...

Bon Dia gent, la excursió d'ahir va ser molt divertida, vaig aprendre moltes coses però el que em va sorprendre més es que Espanya la milloria de contaminació que té es a favor dels cotxes, també vaig aprendre que en el claustre vivien els monjos.

Adeuuuuu

jaume r ha dit...

Hola soc en Jaume R. i a l'excurcio el que mes m'ha agradad ha estat el que vam fer al final, que va ser pujar a un balancii baixarlo sense caure a mi per sort em va sortir bastant be pero hi va aver nins que no lis va sortir tant be.

javi darvoy ha dit...

Javi.
M'ha agradat el final quan ma tocat
fer de conductor

Sergio ha dit...

Hola Jero, en la excursió he après moltes coses de la mediterrània, com per exemple:
que un dels països més poblats de la mediterrània era Egipte i també vaig aprendre que molts de països del sud estan en guerra.Adéu !!!

Igor ha dit...

Lo que mes m'ha agradat molt la excursio.El que e apres es que som el 3 país banyat per la mediterranea me ric y que no tenim que malgastatanta aigua.

javi darvoy ha dit...

Hola Jero soc na Lorena Javi.
El que he après son moltes coses
i el que no sabia i ara se es que
les abelles tenen 5 ulls.
una aferrada adeu.

Anònim ha dit...

hoa jero soc en diego m'ha agradat aquesta excursió perque es molt bo que mos ensenyin educació viaria perque vivim per una zona von quasi tothom va en bicicleta.Grasis per ensenyar-nos aixo.